دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 00:05
قمی در گفتگو با آنا:

مجلس دانشگاه آزاد را مرجع علمی کشور می‌داند/تخریب‌ها علیه دانشگاه آزاد سیاسی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخریب‌ها علیه دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی است، گفت: مجلس این دانشگاه را مرجع علمی می‌داند.
کد خبر : 403972
636967074464558915.png

محمد قمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره کمک سایر دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأیید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و مجلس شورای اسلامی هم این دانشگاه را مرجعی علمی و قانونی می‌داند.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی که سیل عظیم جوانان پشت درهای دانشگاه‌ها مانده بودند و این موضوع داشت به بحرانی برای کشور تبدیل می‌شد، این معضل را ساماندهی کرد و اکنون نیز در کنار دانشگاه‌های دولتی خدمت شایانی به جامعه ارائه می‌دهد.


عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ آزاد اسلامی به کمک مردم مراکز علمی فراوانی در سراسر کشور تأسیس کرد، گفت: این مصداق عینی پیاده سازی اصل 49 قانون اساسی است که مجلس بر اجرای آن تأکید دارد.


قمی با اشاره به عنوان برتر دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات علمی رباتیک و ورزش‌های قهرمانی بیان کرد: این دانشگاه در خدمات‌دهی به مردم کارهای بزرگی انجام داده، البته نواقصی هم هست که این نواقص در دانشگاه‌های دولتی نیز دیده می‌شود که باید برطرف شود.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه آزمایشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و کتابخانه‌های زیادی در اقصی نقاط کشور از طرف دانشگاه آزاد در اختیار مردم قرار گرفته است،‌ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح عالی علمی و پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا توانایی توانایی لازم را دارد.


وی تأکید کرد: مجوزهای دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی با همان شرایطی است که در دانشگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد و آزمون‌های این دانشگاه  با نظارت وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری انجام می‌شود و به لحاظ کیفیت و کمیت در جایگاه مطلوبی قرار دارد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی تخریب‌ها با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و عده‌ای از پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی خشنود نیستند و شاید اینگونه فکر می‌کنند که چرا چنین توفیقاتی را ما نداشته باشیم؟


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی تخریب کنندگان هم توفیقات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را برنمی‌تابند و با غرض‌های شخصی رفتارهایی را انجام می‌دهند. اما آنچه مسلم است دانشگاه آزاد اسلامی خدمات بسیار خوبی را به کشور داشته و وجود مخالفان از این حیث امری طبیعی است.


وی گفت: توسعه دانش و پژوهش مورد تأکید اسلام است که دانشگاه آزاد هم در همین مسیر در حال حرکت است. بنابراین مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید تمام توان خود را برای رفع نواقص بگذارند تا بهانه به دست بدخواهان ندهند و تلاش کنند فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در خدمت مردم و پیشرفت ایران اسلامی قرار گیرند.


انتهای پیام/4034/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته